İran basını, İran ve ABD'nin Hürmüz Boğazı'nda askeri çatışmaları önlemek için bir askeri iletişim hattı kurduğunu paylaştı. Press TV'nin haberine göre İran ve ABD arasında Hürmüz Boğazı'nda askeri çatışmaların önlenmesi için iletişim hattı kuruldu. İlgili haberde iletişim hattının, İran ve ABD arasında geçen hafta İsviçre'de yapılan görüşmelerin ardından İslamabad Mutabakatı'nın Beşinci Maddesi hükümlerini uygulamak amacıyla kurulduğu belirtildi. İran Devrim Muhafızları Ordusu Donanması ise önceki gün yaptığı açıklamada, "İran ile koordinasyon sağlanmadan, bazı merciler tarafından gemilerin Hürmüz Boğazı'ndan geçmesi için yeni bir güzergah açıklandı. Bu kabul edilemez ve tamamen tehlikelidir." ifadelerini kullanmıştı. Açıklamanın ardından dün ABD ile İran’ın mutabakat zaptından sonra ilk defa Hürmüz Boğazı yakınlarında bir geminin saldırıya uğradığı bildirilmişti. [news_id:890368]