Kuzey Kore’den nükleer varlıklarını artırma kararı

Okuma Süresi: 1 Dakika
Kuzey Kore’den nükleer varlıklarını artırma kararı
Doviz.com
23 Haziran 2026 11:31

Kuzey Kore'nin dünyayı geride bırakma hedefiyle nükleer varlıklarını daha da artırma çabasında olacağı bildirildi.

Yonhap'ın Kore Merkezi haber Ajansına (KCNA) dayandırdığı haberine göre Kuzey Kore lideri Kim Kim Jong-Un, partisinin yılın ilk yarısını değerlendirdiği toplantıda ülkesinin silah kapasitesine ilişkin konuştu.

Kim Jong-Un, toplantıda dünyayı geride bırakma hedefiyle nükleer varlıklarını daha da artırma çabasında olacaklarını bildirdi.

Toplantı sonrasında yayımlanan raporda da, “Kim'in dünyayı geride bırakma hedefiyle, güçlü savunma varlıklarını artırmak için durmaksızın dinamik şekilde çalışma görevini ortaya koyduğu belirtilerek, Nükleer teknolojiyi temel alarak, daha kapsamlı, yenilikçi ve cesaret verici planlar, artan bir hızla hayata geçirilecek.” ifadesine yer verildi.

Öte yandan raporda, nükleer silah devleti konumunu tam olarak kullanmanın, çok yönlü olarak karmaşıklaşan öngörülemeyen uluslararası askeri ve siyasi durumla aktif ve güvenli şekilde başa çıkmanın en doğru ve benzersiz yolu olduğu kaydedildi.

İLGİLİ HABER İran’dan ABD’ye uranyum zenginleştirme tehdidi: Uranyum zenginleştirme neden önemli? İran Meclisi Ulusal Güvenlik ve Dış Politika Komisyonu Sözcüsü İbrahim Rızai, ülkesinin tekrar saldırıya uğraması durumunda uranyumu yüzde 90 zenginleştirmeyi değerlendireceklerini duyurdu.
REKLAMI KAPAT X