Beyaz Saray, İran savaşıyla yükselen yakıt ve gübre maliyetlerinin ardından Kongre'den çiftçilere 11 milyar dolardan fazla ek destek talep etti. Paket kabul edilirse, 2026 yılında çiftçilere yapılacak doğrudan ödemeler 55 milyar doları aşarak son 25 yılın en yüksek seviyesine ulaşacak. İran savaşı ve Hürmüz Boğazı'nın kapalı olduğu dönemde küresel enerji piyasalarında yaşanan dalgalanmalar, dünyanın en büyük tarım üreticilerinden ABD'de de çiftçilerin maliyetlerini artırdı. Eleştirilerin artması üzerine Trump yönetimi, Kongre'den tarım sektörüne yönelik 11 milyar doları aşan yeni bir destek paketi talep etti. Yeni talep, yılın başında açıklanan 12 milyar dolarlık tarım desteğine ilave olarak geliyor. Paket onaylanırsa, Trump yönetiminin 2026 yılında çiftçilere sağlayacağı doğrudan destek ödemelerinin yaklaşık 55,4 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Söz konusu tutar, 2026 yılı toplam çiftçi gelirinin yaklaşık üçte birine karşılık geliyor. Bu oran, doğrudan gelir desteklerinde 2001 yılından bu yana görülen en yüksek seviyeye işaret ediyor. Beyaz Saray Bütçe ve Yönetim Ofisi Başkanı Russ Vought'un imzaladığı bütçe talebine göre; 10 milyar dolar, 2026 sezonunda ekim yapan tarla bitkileri ve özel ürün üreticilerine ayrılacak. 1,1 milyar dolar ise 2025 sonu ve 2026 başında yaşanan olumsuz iklim şartlarından etkilenen Florida'daki üreticilere yönlendirilecek. Çiftçi ve sektör kuruluşları, bugüne kadar sağlanan desteklerin ekim hazırlıkları açısından önemli olduğunu ancak üreticilerin uğradığı gelir kayıplarını telafi etmeye yetmediğini belirtiyor. Beyaz Saray'ın Kongre'ye sunduğu toplam 87,6 milyar dolarlık ek bütçe paketinde tarımın yanı sıra İran savaşı için savunma harcamaları, Ebola ile mücadele ve enerji güvenliği yatırımları da yer alıyor. Paketin Kongre'den geçmesi halinde, ABD tarımında kamu desteklerinin ağırlığı son çeyrek yüzyılın en yüksek seviyesine çıkacak. [news_id:764514]