Emekli zammının ardından dul ve yetim aylıkları da yükseldi

Okuma Süresi: 1 Dakika
Emekli zammının ardından dul ve yetim aylıkları da yükseldi
Doviz.com
17 Ocak 2024 10:38

SSK ve Bağ-Kur emeklilerine yapılacak zam oranının açıklanmasının ardından dul ve yetim aylığı tutarları da yükseldi.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın SSK ve Bağ-Kur emeklilerine ek yüzde 5 zam yapıldığını açıklamasının ardından ölüm aylıkları da yükseldi.

En düşük emekli maaşı 7 bin 500 TL'den 10 bin TL'ye yükseldiği için en düşük ölüm aylığı 5 bin TL oldu. Yeni karar sonrasında ölen eşinin maaşının yüzde 75’ini alan bir kişi ise 7 bin 500 TL alacak.

Ölen kişinin çocuğu ise maaşın yüzde 25'ini alıyorsa alacağı en düşük ücret yeni kararın ardından 2 bin 500 TL olacak.

İLGİLİ HABER Zamlı emekli aylıkları: Kim ne kadar maaş alacak? Milyonlarca SSK ve Bağ-Kur emeklisini ilgilendiren ek zam oranı dün açıklandı. Buna göre emekli maaşları yüzde 5 ek zam ile iyileştirilirken en düşük emekli maaşı da 10 bin TL’ye çıkarıldı. Peki yeni düzenleme sonrasında kim ne kadar maaş alacak? İşte yeni emekli maaş tablosu...
Bu haber hakkında ne düşünüyorsun?
Yorum yaz...
Yorumlar yükleniyor…